2014年7月14日 星期一

小高煲靚湯 - 滋補花膠燉湯


俗語有云「女人唔補好易老」,不單單在冬日才喝滋補湯水 ~


應由平日做起,說起進補,第一時間想到女士們恩物「花膠」。

花膠即是魚肚,性質平和蛋白質豐富,易被人體吸收,對男性有補腎、

益精功效,對女性則有養顏補身等作用,男女老少皆適宜。

























然而在「浸發花膠」的工序上實在挺花時間,只吃一餐感大費周章,

但其實浸發花膠並不難,浸發後,更可存放於冰箱至半年,十分方便。



近幾年天然野生白花膠已很少,故索價愈來愈高昂(少少地都幾千),

所以小高提議大家可改選較實惠的花膠筒來熬湯。



























其特點是不黏身、爽脆且帶口感,論營養價值不比花膠遜色。



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


滋補花膠燉湯


材料:(2-3人份量)

花膠筒 80克,瘦肉 / 豬月展 250克,黨參 15克,淮山 4片,


杞子 1/2湯匙,無花果 2粒,薑片 2片,鹽 1/4茶匙






















花膠汆水材料:

薑片 4片,葱 1棵,紹興酒 1湯匙,水 適量


製法:

1. 預早一晚用適量清水加入花膠浸發至軟身(期間換水1-2次),洗淨。

2. 燒滾水,加入薑葱和紹興酒將瘦肉和花膠各自汆水,
花膠切片,備用。

3. 將黨參、淮山、杞子、無花果分別洗淨;無花果切開一半。

4. 將所有材料放入燉盅內,注入3碗滾水,加上燉盅蓋。

5. 於大鍋內煲滾3碗水,用毛巾或隔墊鋪底。

6. 放入燉盅,待水再滾起,改用小火燉煮約3小時。

7. 下鹽調味,即成,趁熱享用。



溫馨提示:

- 烹調花膠前必須先浸發,並要汆水辟去其腥味。

- 浸發花膠的器具必須洗淨乾淨,避免沾上油分,否則令花膠易溶或有異味。

- 花膠浸發後,若果不是立即食用可存放在冰箱一段時間(約半年)。

- 花膠質感爽脆,含有豐富骨膠原、蛋白質、鈣質,養顏護膚、固本培元功效。

- 此湯具滋補強身、養陰益肺之功效。

- 秋冬時,瘦肉可以烏雞取代,更滋補養顏。


 

~ ~ ~ 揀選花膠的小小心得 ~ ~ ~

- 選購花膠時,除了挑選紋理清晰和厚身結實外,選清水花膠為佳。在燈照下通透清澈如水,若有紫黑血塊或黑點即代表有血積聚,洗得不夠乾淨或花膠可能沒完全曬乾,吃起來帶腥臭味,且易變壞。

- 靚花膠矜貴,售價高昂,建議改選價錢大眾化的花膠筒,論營養價值不比花膠遜色。如選花膠筒則愈大愈好,厚肉較靚。


22 則留言:

  1. 花膠真係女性恩物,人少少,燉湯最正。

    回覆刪除
    回覆
    1. 對呀!而且燉湯的營養價值較高,人少少燉湯好!^^

      刪除
  2. 小高,如果我用两個LC湯盅來燉,想一人一盅,材料份量應該是幾多?謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 貓豬女,你幾好嗎?呢排忙嗎?
      如果放係LC燉盅份量如下:(2人份量)
      花膠筒 40克,瘦肉100克(我覺得都夠味),黨參(切開兩邊) 1支,淮山 2片,杞子 6-8粒,無花果 1粒,薑片 1片(其實唔怕薑味濃,我鐘意放多片),鹽 少少(主要提升味道,很少也可以了)。

      刪除
  3. 睇黎我都係時候補一補,近排老左好多!

    回覆刪除
    回覆
    1. 靚媽,你要照顧兩位小人兒更加要補多d!:)

      刪除
  4. 我都唔識揀花膠,憑感覺覺得佢透明靚仔就買,都唔知仲有依啲心得添!
    其實我覺得花膠好胜架,不過為左補下夾硬食 XD

    回覆刪除
    回覆
    1. Cathy, 其實你都叻叻,我最怕出到去買見我後生易騙,所以要做定功課。
      但我多數去大行買花膠筒,幾千銀果d靚貨通常由家人代勞,始終佢o也人生閱歷高,無咁易比人搵笨,當然最好去返相熟或老字號的店鋪度買啦!
      其實花膠筒都一樣滋補,我問過醫師話都話OK,所以唔駛次次買到咁貴!
      哈 ~ 對,為補點都吃d!^^

      刪除
  5. 謝謝你的分享呀~ 成日都覺得老火湯難整, 睇完食譜似乎都唔太難~~

    回覆刪除
    回覆
    1. Helen, 客氣客氣!老火湯就花時間去材備材料,至於燉湯烹調時間就比較長,但營養價錢高,尤其人少,久不久不妨燉湯來滋潤下!^^

      刪除
  6. 回覆
    1. 呢盅燉湯真係好正架!講起又想燉來飲 ~

      刪除
  7. 我家佣走後,我才發覺有盒花膠筒在廚柜內,正不知點處置。 好在有小高,我呢個weekend 就跟你的煮意。 多謝你呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. Side B, 別客氣呢 ~ o岩你用就好,講開呢個周末我都想再燉花膠湯來飲,真係好正架!^^

      刪除
  8. 請教:可以用髙速煲燉嗎?有朋友試過,但滾瀉晒..可否指教.Thanks a lot..

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好!我也有用高速煲來燉湯,可能d蓋始終無鑄鐵鍋具較重身,遇熱時容易令燉盅蓋彈起。想唔滾起一下唔好落太多水,另一個方法係再用保鮮紙封住燉盅蓋。^^

      刪除
    2. 謝謝!試下保鮮紙...你會落多少水?到燉盅由底起既3分1定一半較好呢?

      刪除
    3. 不用客氣!希望幫到手!:D
      首先我會視乎材料多少同埋燉盅有幾大,一般會留返1/3空間,即一半再多d。

      刪除
  9. 回覆
    1. bubibu, 我呢包花膠筒o係sogo超市"南北行"度買,經常o係sogo樓下擺檔,你可以去留意下!
      其實好多海味鋪都有,不過自己唔熟,怕被騙我會揀返去d大店及有信譽的鋪頭度買,除南北行,仲可以幫襯安記。:)

      刪除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...